Söndag 19/2

Dagen startade 04.30 då jag gick upp och taggade för att rulla mot Högbo!
Vid 05.15 var jag i stallet och borstade och fixade babbsi medans pappade fixade
transporten och mandis bärde ut lite grejor :) Det gick jättelätt att lasta nu när vi
var 3 stycken och kunde ta med två linor direkt då smet hon på på bara några sekunder. :)

Vid 06.00 åkte vi och var framme vid 8, det tog lite längre tid än det skulle eftersom väglaget
var hemskt på österbyvägen så fick köra 60 en bra bit. Men hade tagit extratid enkom för det
så det gjorde inget eftersom vi ändå var i god tid. När vi kom dit så gick vi upp till ridhuset först
och så kollade jag på några ryttare och lärde mig banan eftersom jag inte hann gå den. Men det
va lugnt ändå, för den var enkel och så :) Sen gick jag upp i sekreteriatet och visa vaccinationsintyg.

Efter det var de precis lagom tid att gå ner till babbs och lasta ur och börja fixa i ordning henne :)
Sen skritta jag fram typ en kvart innan jag fick gå in och rida fram i ridhuset. Det va stenhårt
på utbanan så kunde bara skritta ute, men dom hade 6 st på framhoppningen samtidigt så det gick
bra ändå och man hann bra. Hon var jättefin på framridningen till båda klasserna och det höll i sig även
på banan.
I 1m förväntade jag mig henne lite tittigt eftersom vi inte tävlat sen början av november, men hennes nerver
höll sig nere. Jag såg avstånd till alla hinder utom det sista och det va också där jag tabba mig, istället för att
ta en förhållning vart jag nervös gasade och tog med mig översta bommen på sista hindret så det felet tar jag
helt på mig men fortfarande en jättebra första start på året :)
I 1.10 var hon också jättefin, men jag vart själv nervös och såg inte så mycket avstånd, var hela tiden orolig för
trippelbarren som skulle komma och som jag inte gillar. Men en del språng blev jättebra och en del trampa hon om på eftersom jag satt och tjuvhöll lite. Men vi Nollade faktiskt otroligt nog så jag blev jättenöjd :)

Så alltså, 1m : 0+4 och 1.10 0+0, behöver lite mer rutin bara så kan vi börja rida mot klockan lite mer :)
Sen så kan man gå upp lite i klasserna men jag tänker inte göra det förens i sommar!

Så nu ska jag sluta skriva så mycket, haha!
Men lite fina bilder fotade av Amanda Engman här under :)
(observera att Jag! har knoppat)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0