27/1-12

Har hunnit med mycket idag tycker jag!
Åkte imorse halv 8 till skolan och började med att
ha Historia fram till lunch. Vi har börjat med något
jättestort och jobbigt arbete så vi hade eget arbete
hela lektionen nästan :)

Efter det lunch sen Matte där vi hade prov.
Men de skrev jag ju om precis efter jag haft prov!

Sen gick jag och emma ner till stallet för vi skulle rida.
Jag fick rida på Rizzo som egentligen inte alls är min typ
av häst, gillar inte alls sega hästar. Vill antingen att dom
ligger på eller är riktigt pigga och känsliga :) Så de va inte
den "roligaste" hästen jag ridit direkt. Men de gick bra och
är alltid kul att variera från olika hästar :)



Åkte från skolan runt 4 och då direkt till min fina.
Hon fick kliva på transporten en gång men lina
direkt från början och de gick galant. Hon fick godis
sen fick hon gå in och äta mat!


Nästan exakt lika våran transport, dock inget fönster på våran dörr! :)

Jag fixade allt medans hon åt sen fixade jag i ordning henne.
Borstade och linimentade benen, gör de för att hon ska va varm
när jag börjar eftersom hon har så mycket små sår osv.
Red jag typ 30 min kanske, kort men lite mer intensivt för 1.a ggn
efter hennes vintervila.

Idag fick hon galoppera också och hon va helt vild, bockade
längs hela långsidan för hon blev så glad så de va gulligt :D

Efter jag ridit hade jag arnika på länden+korset och isgel på benen!
Borstade igen, putsade sadeln och la på täcke. Sen åkte jag hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0