Arix

När jag kände att Mira började bli lite liten och inte kunde lära mig så mycket
mer så började jag leta ponny och jag hittade Arix.
Men jag fortsatte ändå rida Mira ett tag.

En Sv. Ridponny f.95, d-ponny, brun. E. Axi- Gimmic
LA dressyr/LC hoppning.

Från början gick Arix på Ridskolan UPK. Men han var
bara där ett kort tag för han kasta av de flesta och va
allmänt busig.
Jag köpte honom sommaren 2009.

Vi hade en ganska bra start, med träningsläger och
vi märkte att han va ganska bra på att hoppa. Vi
startade några hopptävlingar, men till slut så ville
han inte hoppa längre.
Då lät jag honom va och vi red väldigt mycket dressyr
dock runt januari 2010 märkte jag att dressyr inte
var något för mig och för att vi båda skulle få det bra
så lånade jag ut Arix till en dressyrryttare.

I september 2010 tog jag hem honom igen, det hade
strulat ganska mycket. Dom trodde han hade haft fång
sen va det inte det, men jag orkade inte tänka på det
utan tog hem honom och satte igång honom.
Hade med honom på stalltjänst och tränade upp honom igen.

Han fick gå på ridskolan någon månad samtidigt som han va till salu.
Han blev snabbt såld till en familj i Brottby där han har det super!

Under våran tid tävlade vi LC hoppning och LB dressyr.
En riktigt snäll och arbetsvillig ponny!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0