Bambis olyckliga ben!

Just nu står då Bambi med ett hö bakben lika stort som en jordglob.
Som om det inte räckte med alla andra sår på hennes ben
är säkert ett nytt varje dag! :/


I Fredags upptäckte jag ett ca 3 cm stort skrapsår på bakbenet som
hade läckt ut massa var ur. Hon hade inte ont alls men var en aning svullen
men bara pyttelite. Men jag tvättade rent med vatten och mild tvål, spruta på lite Aloe Vera
och tänkte inte så mycket på det mer.
Bara att jag skulle hålla riktig koll på det eftersom hon varit så känslig med sår.
Sedan skrittade jag ut också.

Idag när jag kom hade jag tänkt att rida lite så jag fixade som vanligt i stallet först.
Sedan när jag kommer ut till hagen ser jag hur bambi bara står och hänger i ett hörn
så jag går och hämtar henne och möts av ett ben som är helt jämnsvullet.



Jag gick inoch kollade lite på det och fråga om lite tips. Men tillslut så ringde jag till Christina
(hon står med sin häst i stallet och är vetrinär). Hon konstaterade lymfangit och gav
henne Antiinflammatoriskt och Antibiotika. Sedan fick jag tvätta rent och linda in
hela benet med bandage och lägga honungsolja på såret.

Jag promenerade henne i 20 minuter sen fick hon stå i boxen. Vid 22 så fick hon ta
av sig bandaget så att såret får lufta. Så nu får vi se hur det ser ut idag.
Men Christina trodde absolut det skulle läka och vissa hästar är såhär känsliga bara.

Så nu blir det beställa 4 st BoT stallbandage som ska hjälpa samt djävulsklo. Iaf
enligt det jag hört. Någon som hört något annat som hjälper, alla förslag är välkomna!

Hoppas verkligen allt blir bra med min finafina Balenciaga<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0