försenat!

blev någon fel igår så de här inlägget blev inte publicerat!
Men låtsas som att ja skrev igår kväll!

Åkte till stallet och började med att hämta babbsi i hagen för att
lasta nu behövde pappa bara gå emot linan för att hämta den så
gick hon rakt på så det går bra nu :) hon fick gå in 4 ggr och äta
lite hösilage och morötter :)

Sen gick jag in med henne och hon fick stå på gången medans jag
mocka och fixade mat. Sen fick hon äta lite så fixade jag vattnet.
Efter de tog jag ut henne igen och linimenta benen först och tog på
benskydden direkt efter. Så de håller sig varmt och gosigt under :)

Sen borsta jag osv och gjorde i ordning henne. Sen runt 3 gick
jag och pappa ner till ridhuset och han ledde henne medans jag
plockade fram lite hinder.


Hade sådär typ, de var 3 m mellan första bommen och "hindret"
sen 6 m efter mellan varje bom.
På andra sidan hade jag en liten luring va bara en liten murdel
med 2 st oljedunkar bredvid så hon fick träna på en läskig sak :)

Men började med 4 st cavaletti bommar m 1.10 emellan. Sen hade jag 2 galoppbommar
med typ 20 m emellan så varierade jag mellan att göra volt eller halt emellan. Tillslut
red jag bara rakt emellan och hon kunde behålla lugnet på.
Det kröp lite i skinnet på henne kan man säga med ett antal veckor sen hon sist skuttade något.
Men hoppade inte högre än typ 50 cm, kändes inte så nödvändigt.
De var mest för att få bralla av lite tills onsdag :)

Men hon va jätteduktig och fin hela passet kändes avslappnad även fast hon var väldigt pigg
och låg på en aning :)

Kom hem från stallet runt halv 5 typ och efter de gjorde jag inte direkt något speciellt :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0