Fullt upp

Känns som att det har vart hästar hela dagen idag så
de är väl också därför jag kan kalla det mitt vardagliga
hästliv är jag inte i stallet så tänker jag på vad babbs gör
där i sin stora box :)

Iaf, idag har jag hunnit med mycket. Pappa jobbar i stan den
här veckan så åkte in med han tidigt imorse så jag slapp bussen
och kylan. Var i skolan typ halv 9 och plugga matte till kl 10
då jag hade historialektion 1 h. Sen lunch :)

Efter lunchen hade vi stall som vanligt vi började att ta en mysig
uteritt till sommarhagen.

Jag red på gullisen Cortina som för övrigt va supertaggad och gick på som en klampande elefant.
Först skritta vi fram i skogen, behövdes verkligen för klumpiga hästarna. Efter det gick vi in
i sommarhagen och red lite individuellt vi va i par men vi red typ själva ändå. I början va Cortina
bara dryg typ drog i tyglarna och tölta för hon var så pigg och glad :P
Men ja fortsatte och typ efter 10 min var hon superfin och gick lugnt och avslappnat.
Jag tycker hon är underbar att rida dressyr på verkligen hur fin som helst!

Vi kom tillbaka redan kl 2 och pappa skulle hämta mig 4 så jag hade lite dötid. Men
eftersom vi bara hade varit 6 st i gruppen så fanns massa hästar kvar som kunde
ridas. Så då red jag Adina i ridhuset, hon va också ganska pigg och glad och ville springa.
Var lite roligt att rida dom efter varandra båda är svag i höger varv mest i galoppen, byter
lätt i bak och sjuter rumpan osv. Så de fick jag träna jättemycket på idag! Jag joggade henne
mest stog lite lätt i sadeln och lät henne galoppera mycket eftersom de fanns en hel del
energi! :) Men de var bara bra för hon blir lätt kort i halsen och galopperar minisprång men nu
fick hon köra på ordentligt så det kändes riktigt skönt. Hon är definitivt min typ av häst
söt, liten, pigg och glad hoppar som en katt. :) Dock inget jag skulle ha råd att köpa :P


båda två är ju änglalikt söta och sånna där som jag alltid faller för :D

Efter det åkte jag iaf med pappa hemåt, han släppte av mig vid stallet. Eller han gick in
och gjorde hinkarna men han frös jättemycket så han fick åka hem så gjorde jag allt idag :)
Började med att fixa i ordning bambi och tog med henne till ridhuset, jag longera med sadel
och träns på idag. Innan har jag bara haft grimma när hon får springa runt. Longera väl i en
kvart så hon såg lite mindre stel ut och hoppade sedan upp! :)) Underbart att sitta på svarta
faran igen, dock va hon inte så rolig idag. Stretig och jävlig, men vilken jävla trav kan ju inte
säga att hon kändes ofräsch flög fram med luftiga steg. Dock huvet rakt upp i vädret och bestämde
allt själv men jag njöt ändå :) Red 2 varv i skritt varje varv och 2 långsidor med trav. Vi tog
det lugnt för de var trots allt ungefär 6 veckor sen jag red sist och hon är lite känslig i benen ju!

När jag hade ridit mockade jag och fixade hennes vattenhinkar :) Sedan åkte jag med Monica
hem för hon skulle ändå tanka så då passa jag på :D

Nu har jag skrivit av mig ordentligt om dagen skriver lite mer snart om kvällen och så :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0