Madicken

Efter jag hade haft Notte så tog jag min kompis ponny Madicken på foder.
Jag fick hem henne efter sommaren 2008 och jag hade innan detta
ridit henne hemma hos ägaren några gånger.

Madicken är en vit B-ponny f. 199? någongång minns inte helt.
Hon var någon ponnykorsning och världens busfrö!

Hon fick snabbt smeknamnet Obehaken, Obis, Obe osv eftersom att
när man försökte skriva madicken på sms blev det obehaken.
Hon var pigg och ivrig hela tiden, kunde inte va själv, ganska dum
att leda från hagen. Bockade när man red och far och flängde dit
hon själv tyckte. Var riktigt arg på andra hästar och var svår
med hagkompisar.

Detta var den häst jag verkligen lärde mig hantera, jag har hjälp
av det även idag. Verkligen en perfekt häst efter Notte, som en
lite svårare utmaning.
Dock hade jag jätteproblem med ridningen hon var stel som en
pinne och ville inte alls göra det jag tyckte. Jag tog hjälp att
ridlärare kompisar osv, vi provade massor olika sorters bett
red på graman, hade snodd osv.
Jag tror jag inte red tillräckligt bra och hade inte riktigt rätt
kunskaper nu när jag tänker i efterhand.
Men jag försökte iaf!

Hon var en väldigt söt ponny, och riktigt busig men det gillar jag bara.
Inte direkt en barnponny då jag ramlade av riktigt många gånger jag red.
Men hon älskade verkligen att hoppa fast inte så högt :)

Efter 5 månader men alla sorters hjälpmedel så gav jag upp och Obis fick åka hem till sig!
Idag har hon en ny ägare och jag tror även hon fått föl, vilket nog passar henne bättre :)
Tråkigt nog har jag nästan inga bilder alls, men har 2 söta iaf!




Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej! Besök gärna våran nystartade blogg!,vi skulle verkligen bli glada då:D♥

(förlåt om du inte gillar dessa komentarer..)



Kram, :)

2012-01-09 @ 19:48:16
URL: http://jedressage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0