Molstabergs Petter & Tarzan

Har tänkt skriva om alla tidigare hästar jag ridit/haft.
Inte alla hästar jag ridit men dom som jag lagt mycket tid på helt enkelt.
Jag tycker själv att det är kul att läsa om sånt på andras bloggar så :)

På hösten 2006 började jag rida Petter.
En brun liten b-ponny, en welch mountain f.01.
Han var seg och jobbig och gick för de mesta över
hindrena.
Jag tror jag tyckte om honom för han var söt eller något!
Han stannade och bajsa hela tiden, ibland stanna han ändå bara.
Men jag gillade honom iaf och kämpade på varje hopplektion :)
Tävlade några pay & jump och gick oftast felfritt iofs hoppa jag
väl bara 50 cm , men jag va ju felfri iaf :)
Runt vintern där fick Petter diagnos med kronisk bronkit
och hostade jättemycket så då slutade jag rida honom eftersom
han inte skulle gå hårda pass alls och helst inte bli flåsig.



kan ju säga då att jag inte var såhär stor när
jag red honom utan det här är efter betet 2010
då jag red ut honom 1 gång :)


Så efter vintern började jag rida Tarzan istället!
En vit, tjock b-ponny f.00 korsning mellan islandshäst
nordlandsponny och fjording.
Ja man kan ju tänka sig hur en sån häst kommer till!
Han hade ingen hoppteknik alls, eller de har han väl
egentligen inte idag heller.

Det var som en mardröm för mig, han var seg brukade
sparka för han stod emot skänklar och alla andra hjälper.
Han blev oftast en banan och sprang lite hur som helst.
Men jag kämpade på och tillslut var han min favorit!
Jag red alla lektioner på Tarzan och startade upp till
70 cm på pay&jump felfritt. Trots hans kassa teknik ;)
Vi startade även lite dressyr upp till LB och jag tror jag
va godkänd på dem flesta :)



charmiga bilden!

Har typ inga bilder kvar från såhär längesedan :(

Kommentarer
Postat av: mandi

efter betet 2010 *

2012-01-08 @ 22:37:33
Postat av: Veronica

Ah va gullig! :D

2012-01-08 @ 23:39:07
Postat av: Becci

Pollux schabrak :D haha

2012-01-09 @ 01:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0