Notariat Ox


Det här är den första foderhästen jag hade, tillsammans med min kompis.

Notariat Ox , arabhingst e. Garanti-Rusazcie.
Han var brunskimmel, f.92 ca 147 hög.
Han hade gått 1.20 och LB dressyr men var
även tävlad i distans och fälttävlan.




Vi hade Notte som han kallades från 2007 och ett år framåt. Kommer inte exakt ihåg
när vi fick hem honom men tror de var i september.

När vi fick hem honom hade han precis blivit behandlad för hälta och skulle sakta
sättas igång. Egentligen var han alldelles för svår för mig som inte kunde så mycket.
Sprang med huvudet rakt upp i vädret och ignorera det mesta jag gjorde, sprang ifrån
mig och "ville inte". Men han var riktigt snäll och pålitlig och gick snällt dit jag ville.

Att han var hingst var knappt märkbart han kunde stå mittemot ston på gången utan
att egentligen göra något alls kanske att han lät lite men inget märkbart.

Jag fick många bra och lärorika ridpass och jag lärde mig mycket av att ha en häst
som var så utbildad. Jag fick nog han att gå på tygeln och jobba under sig kanske 8
gånger jag red eftersom han var så svår. Men just dom passen lärde jag mig något.
För att inte tala om vad jag fick lära mig i hästhanteringen!

Dock var Notte skadad den mesta av tiden vi hade honom och jag lessnade ganska
mycket över att ha en skadad häst. Så sista perioden fick Bella ha honom själv.
Om jag hade haft honom idag hade jag nog tyckt att han var jätterolig!
Verkligen en trevlig individ och toppen 1.a häst(dock inte inom dressyren då)





Kommentarer
Postat av: Noomie

Så fin han var(':

2012-01-09 @ 11:23:11
URL: http://lexx.blogg.se/
Postat av: Helen

Hej Amanda!

Jag äger Notariat som idag är en pigg 20-åring. Han rids 6-7 dagar i veckan och tränas regelbundet i dressyr.

Hälsningar

Helen och Notte

2012-02-16 @ 16:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0