Presentation av Balenciaga

Storhäst f.01, e. Acacio- Irco Marco
Sto, 160 i mkh och svart.
Hon är Sv. Halvblod med 1/4 fullblod i sig.

Bambi som hon kallas till vardags har varit min i ägor
sen den 19 septemper 2011.
Egentligen inte det jag ville ha, men vad gör man när
man inte har fler 100000000. Men vi klickade
väldigt bra första gången jag satt på henne så jag
bestämde mig för ett köp.

Bambi har gått 125 hoppning och hoppar gärna och med
god teknik och har en hög kapacitet.

Vi började våran tid på Gimo RK, men efter mycket om
och men så flyttade vi ut till Vettsta där Bambi trivs superbra!
Hon älskar det och har det riktigt bra, dock är hon lite för klumpig
av sig i hagen och jag hoppas hon lär sig lyfta tassarna ordentligt!

Jag anser henne som väldigt svår och jag har haft problem med
att hitta bett som passar hennes känsliga mun och riktigt j*vliga
stotemperament. Nu har jag dock hittat ett som funkar helt okej
men jag letar vidare.
- Har hittat mitt drömbett, nathe flippanbett!

Vi har också en del problem när vi ska åka iväg att lasta.
Hon går bara rakt på efter ett tag men hon kastar sig hejvilt
och reser sig innan det. Men vi kämpar på och har köpt
en x-tra stor transport som vi tror hon kan trivas bättre i.
- Nu åker hon transport som en prinsessa , går in helt själv <3

Mitt största problem är hennes enorma temperament,
men jag älskar det. Det är precis så dom ska va hon är
en helt egen individ och bara jag lär mig känna henne ska
det nog gå riktigt bra.

Innan Bambis vintervila var vi igång och Träna & Tävla.
Vi har hunnit med att starta 3 klasser en 1 m och 2 1.10.
En del fel men det har kännts helt okej och vi kämpar vidare.

Vi satsar på våren + sommaren 2012 och ser vart vi tar vägen.
Vi kommer att tävla för frösåkers ryttare och börja året med att
rida div III hoppning i lag.

Bambi för tillfället: Är under igångsättning, hoppas igång och första
inplanerade tävlingen är den 23.e februari :)




Trackback
RSS 2.0