Varför flippanbett?

Det är flera st som kommer med förslag om att de finns liknande bett till flippanbettet och vrf jag skulle ha det dyraste. Så här är mitt svar.

Först och främst har jag provat många olika hävstångsbett. Tex Kimblewick, Pelham osv.
Många bett fungerar kanske bra 1-2 ggr men inget har känts helt 100. Jag har ridit på ett babypelham ca 1 år men det känns aningen skarpt och inte helt 100.
 
En av de främsta anledningarna till att jag köpte just Flippanbettet var därför att det är ingen kedja på det utan en nylonrem och ist för att ha metall eller gummiklädd metall som mundel är det bara mjuk flexistång (som novabetten) det gör bettet ännu mildare eftersom det kan böjas och forma sig efter hästens mun. 
 
Jag har ridit bambi på bettet förut och de är verkligen 100000 % bra på henne. Hon går som en klocka.
Vanligtvis på andra bett blir hon aningen stark och när man tar i henne åker bara nosen in.
På detta bettet vågar hästen ta stöd och bettet upplevs aldrig för skarpt. 
 
Ska hoppa henne på det ikväll så skriver efter hur de kändes, förväntar mig typ en explosion då hon va jääävligt pigg igår :D så himla kul när hon är pigg och glad! 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0